Abstract
Kajian yang dijalankan ke atas penumpang , kargo dan kiriman bagi Sistem Penerbangan Malaysia adalah untuk merigenalpasti model bagi ketiga-tiga fakior tersebut. Model-model yang didapati kelak boleh digunakan untuk membuat pelunjuran atau ramalan mengenai bilangan penumpang dan jumlah pengendalian kargo serta kiriman di masa akan datang. Analisis ini juga melibatkan kadar pertumbuhan bagi bilangan penumpang , jumlah pengendalian kargo dan kiriman serta pendapat para penumpang ten tang perkhidmatan di dalam pesawat. Hasil daripada analisis ini , secara keseluruhannya didapati bilangan penumpang , jumlah pengendalian kargo dan jumlah pengendalian kiriman akan terus menirigkat pada masa akan datang. Pertumbuhan MAS adalah tetap bagi setiap tahun. Faktor-faktor seperti layanan anak-anak kapal , masa penerbangan , tambang, makanan dan minuman serta kebersihan adalah 'faktor-faktor yang paling kuat mempengaruhi bilangan penumpang yang memilih Sistem Penerbangan Malaysia sebagai sistem penerbangan mereka.
Metadata
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Mahmud, Maizan UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Thesis advisor Ahmad, Juhairi UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HE Transportation and Communications > Air transportation. Airlines > Management of airlines > Passenger service H Social Sciences > HE Transportation and Communications > Air transportation. Airlines > Malaysia H Social Sciences > HF Commerce > Consumer satisfaction H Social Sciences > HF Commerce > Customer services. Customer relations |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Computer and Mathematical Sciences |
Programme: | Diploma Lanjutan Statistik |
Keywords: | Penerbangan, kargo, kualiti perkhidmatan |
Date: | 1989 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/72107 |
Download
72107.PDF
Download (765kB)