Md. Shah, Abdul Rashid and Mohd. Tahar, Abdul Razak and Abd. Hanan, Khairul Anwar and Shaharudin, Mohd. Adnan and Ahmad, Mohd. Sani and Kamarudin, Suhaimi
(1987)
Kajian mengenai keberkesanan sistem penjualan dan penempahan tiket berkomputer, perkhidmatan bas Ekspres Nasional Berhad di Kuala Lumpur / Abdul Rashid Md. Shah ... [et.al].
[Student Project]
(Unpublished)
Abstract
Perkhidmatan pengangkutan bas ekspres adalah satu cabang pengangkutan penumpang yang terpenting di Malaysia, yang mana dapat menyumbang dalam proses pembangunan negara. Dalam hubungan ini Ekspres Nasional Berhad adalah satu-satunya syarikat pengangkutan bas milik bumiputra yang telah memainkan peranan yang besar dalam perkhidmatan bas ekspres di Semenanjung Malaysia. Untuk mempertingkatkan lagi perkhidmatan kepada penumpang- penumpang, Ekspres Nasional Berhad telah memperkenalkan sistem tiket berkomputer pada 15 Januari 1987. Pengenalan sistem komputer dalam penjualan tiket adalah langkah pertama dalam mempertingkatkan mutu perkhidmatannya kepada orang ramai.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Md. Shah, Abdul Rashid UNSPECIFIED Mohd. Tahar, Abdul Razak UNSPECIFIED Abd. Hanan, Khairul Anwar UNSPECIFIED Shaharudin, Mohd. Adnan UNSPECIFIED Ahmad, Mohd. Sani UNSPECIFIED Kamarudin, Suhaimi UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Advisor Bidin, Yeop Husin UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Consumer satisfaction H Social Sciences > HF Commerce > Customer services. Customer relations |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Business and Management |
Programme: | Diploma Pengurusan dan Perniagaan |
Keywords: | Perkhidmatan, Bas, Tiket |
Date: | 1987 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/94521 |
Download
Text
94521.PDF
Download (793kB)
94521.PDF
Download (793kB)
Digital Copy
Digital (fulltext) is available at:
Physical Copy
Physical status and holdings:
Item Status:
Processing