Pendekatan perancangan perletakan papan tanda iklan di kawasan perancangan pusat Kota Bharu, Kelantan / Azmi Ariffin

Ariffin, Azmi (1993) Pendekatan perancangan perletakan papan tanda iklan di kawasan perancangan pusat Kota Bharu, Kelantan / Azmi Ariffin. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Apabila kita memperkatakan mengenai lanskap bandar sering dibayangkan satu persekitaran yang indah dipenuhi dengan berbagai tanaman beranika warna dan rupa. Bayangan ini sebenarnya hanyalah sebahagian sahaja kerana lanskap dalam pengertiannya yang menyeluruh merangkumi keseluruhan persekitaran dan apa yang terkandung di dalam. (A Theory Of Good Gity From : The MIT Press : 1981 Kevin Lynch ). Dalam ertikata lain, landskap di satu-satu kawasan itu mengandungi segala elemen-elemen buatan manusia atau semulajadi. Ini termasuklah berbagai struktur yang di bina, taman-taman, tumbuh-tumbuhan, ladang, gunung dan jalan-jalanraya yang menghubungi setiap ceruk rantau. Keadaan bagaimana setiap elemen tersebut berinteraksi menentukan ciri-ciri dan kualiti landskap di kawasan tersebut.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ariffin, Azmi
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Advisor
Hussain Sazally, Salehaton
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Advertising
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Architecture, Planning and Surveying
Programme: Diploma Perancangan Bandar dan Wilayah
Keywords: Papan tanda iklan, jenis-jenis, perundangan dan pengawalan
Date: 1993
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/77975
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 77975.pdf] Text
77975.pdf

Download (124kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

77975

Indexing

Statistic

Statistic details