Abstract
Tujuan kajian ini adalah untuk melihat hubungan faktor – faktor yang mempengaruhi kepuasan pelanggan yang mendapat perkhidmatan atau rawatan di Klinik Kesihatan Kota Samarahan. Antara objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti masalah – masalah yang wujud menyebabkan ketidakpuasan pelanggan terhadap perkhidmatan yang diberikan, menentukan hubungan antara sikap kakitangan terhadap kepuasan pelanggan dan menentukan sistem perkhidmatan yang digunakan di klinik ini bersesuaian dengan kehendak pelanggan di samping untuk mengenalpasti kaitan di antara keadaan persekitaran dengan kepuasan pelanggan. Sampel terdiri daripada 50 pesakit - pesakit yang datang ke klinik untuk mendapatkan rawatan atau khidmat nasihat dari Klinik Kesihatan Kota Samarahan. Persampelan digunakan adalah secara rawak mudah.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Abdul Wahab, Amnah UNSPECIFIED Bujang, Mohammmad UNSPECIFIED Museli, Azman UNSPECIFIED Haji Basir, Shahriman UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce H Social Sciences > HF Commerce > Consumer satisfaction H Social Sciences > HF Commerce > Customer services. Customer relations |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Sarawak > Kota Samarahan Campus > Faculty of Administrative Science and Policy Studies |
Programme: | Diploma Pentadbiran Awam |
Keywords: | klinik kesihatan Kota Samarahan , kepuasan pelanggan |
Date: | April 2000 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/59503 |
Download
59503.pdf
Download (1MB)