Inovasi e-EmSatS menjana indeks pencapaian utama (KPI) pengurusan organisasi / Khairul Nizam Abd Halim

Abd Halim, Khairul Nizam (2009) Inovasi e-EmSatS menjana indeks pencapaian utama (KPI) pengurusan organisasi / Khairul Nizam Abd Halim. In: UNSPECIFIED.

Abstract

Electronic-Employee Satisfaction Survey System (e-EmSatS) adalah sistem untuk mengukur kepuasan kerja kakitangan secara berkomputer dan di atas talian. Kajian melihat bagaimana eEmSatS membantu kepada penghasilan KPI (Key Performance Index) kepuasan kerja kakitangan yang sistematik dan efisien. Sistem semasa sukar menghasilkan KPI kepuasan kerja kakitangan kerana kajian statistik dibuat secara manual, tidak sistematik dan melibatkan kos
yang mahal. Satu kajian kes dibuat di UiTM Pahang di mana kajian menggunakan kaedah pemerhatian iaitu melihat dan menentukan bagaimana sistem baru (e-EmSatS) yang digunakan dapat membantu kepada penghasilan KPI kepuasan kerja kakitangan secara sistematik dan efisien dalam pelbagai aspek. Kajian ini membantu kepada penjanaan kepada inovasi di dalam penghasilan KPI kepuasan kerja kakitangan melalui sistem e-EmSatS berkomputer atas talian.

Metadata

Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 59174.PDF] Text
59174.PDF

Download (2MB)

ID Number

59174

Indexing

Statistic

Statistic details