Abstract
Electronic-Employee Satisfaction Survey System (e-EmSatS) adalah sistem untuk mengukur kepuasan kerja kakitangan secara berkomputer dan di atas talian. Kajian melihat bagaimana eEmSatS membantu kepada penghasilan KPI (Key Performance Index) kepuasan kerja kakitangan yang sistematik dan efisien. Sistem semasa sukar menghasilkan KPI kepuasan kerja kakitangan kerana kajian statistik dibuat secara manual, tidak sistematik dan melibatkan kos
yang mahal. Satu kajian kes dibuat di UiTM Pahang di mana kajian menggunakan kaedah pemerhatian iaitu melihat dan menentukan bagaimana sistem baru (e-EmSatS) yang digunakan dapat membantu kepada penghasilan KPI kepuasan kerja kakitangan secara sistematik dan efisien dalam pelbagai aspek. Kajian ini membantu kepada penjanaan kepada inovasi di dalam penghasilan KPI kepuasan kerja kakitangan melalui sistem e-EmSatS berkomputer atas talian.
Metadata
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Abd Halim, Khairul Nizam khairulnizam@pahang.uitm.edu.my |
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management > Organization H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management > Technological innovations. Automation L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Institutions of higher education L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Malaysia |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus |
Page Range: | pp. 21-27 |
Keywords: | Berkomputer atas talian, KPI, Kepuasan kerja |
Date: | 2009 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/59174 |