Keberkesanan rancangan Radio Malaysia Ibukota pada pandangan umum (RMIK) / Asmah Abdullah … [et al.]

Abdullah, Asmah and Mat Jusoh, Norashikin and Mohammad, Norlena and Che Hussin, Rahimah and Wan Akil, Wan Mazehi and Samuni, Zakaria (1986) Keberkesanan rancangan Radio Malaysia Ibukota pada pandangan umum (RMIK) / Asmah Abdullah … [et al.]. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Perkhidmatan penyiaran di Malaysia telah dimulakan pada 1 hb April, 1946. Sebelum tahun 1963, perkhidmatannya dikenali sebagai Radio Malaya. Setelah Malaysia wujud ia itu pada 16hb September, 1963, barulah Radio Malaya ini di kenali sebagai Radio Malaysia, di mana ia telah menambahkan lagi perkhidmatannya ke Sabah dan Sarawak. Perkhidmatan Radio Malaysia masa kini telah banyak menempuk berbagai perubahan-perubahan, dimana hampir setiap negeri di Malaysia mempunyai Stesyen Radio mereka masing-masing. Stesyen yang terdapat di Angkasapuri, Kuala Lumpur adalah merupakan ibu pejabat bagi semua stesyen yang terdapat di Malaysia. Di samping mengadakan siaran-siaran di dalam negeri, Radio Malaysia juga mengadakan siaran-siaran luar negeri

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Abdullah, Asmah
UNSPECIFIED
Mat Jusoh, Norashikin
UNSPECIFIED
Mohammad, Norlena
UNSPECIFIED
Che Hussin, Rahimah
UNSPECIFIED
Wan Akil, Wan Mazehi
UNSPECIFIED
Samuni, Zakaria
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Marketing
H Social Sciences > HF Commerce > Marketing > Market segmentation. Target marketing
H Social Sciences > HF Commerce > Customer services. Customer relations
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Business and Management
Programme: Diploma in Business Studies (Marketing)
Keywords: Marketing, Radio Malaysia, RMIK
Date: 1986
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44653
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 44653.pdf] Text
44653.pdf

Download (151kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:

ID Number

44653

Indexing

Statistic

Statistic details