Abstract
Kepuasan pelanggan merupakan sesuatu perkara yang penting dalam sesebuah perniagaan. Disamping dapat meningkatkan keuntungan, kepuasan pelanggan juga mampu membentuk kesetiaan pelanggan terhadap sesebuah produk atau perkhidmatan yang digunakan. Dari aspek perniagaan makanan seperti
kafeteria, kepuasan pelanggan menentukan jumlah pelanggan untuk menikmati makanan di sesebuah permis makanan atau tidak. Kajian ini bertujuan menilai tahap kepuasan pelanggan di Kafeteria Merpati Kolej Dato Bahaman UiTM Pahang dengan melibatkan 500 orang responden, terdiri daripada pelajar siswa yang
sentiasa mengunjungi kafeteria tersebut. Disamping itu,kajian ini juga akan mengkaji faktor -faktor pendorong kepada tahap kepuasan pelanggan. Kajian ini menggunakan perisian SPSS untuk menganalisa data kekerapan dan peratusan. Dapatan kajian ini boleh digunakan oleh pihak pengusaha Kafeteria untuk
membuat penambahbaikan dalam usaha untuk meningkatkan tahap kepuasan pelanggan.
Metadata
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Muhamed@ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan faizalazrul@pahang.uitm.edu.my Mohamad, Siti Aishah sitia@pahang.uitm.edu.my Azer, Ilyani iIyani_azer@pahang.uitm.edu.my Ghazali, Mohd Samsuri samsuri@pahang.uitm.edu.my |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Consumer satisfaction H Social Sciences > HF Commerce > Customer services. Customer relations L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Institutions of higher education |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus |
Event Title: | Prosiding KONAKA Konferensi Akademik (Sains Sosial) 2013 |
Event Dates: | 28-29 Oktober 2013 |
Page Range: | pp. 413-420 |
Keywords: | Kepuasan pelanggan, Kafeteria Merpati, Pelajar siswa |
Date: | 2013 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41014 |