Kajian terhadap tahap kepuasan pelanggan di kafeteria merpati kolej dato bahaman UiTM Pahang / Mohd Faizal Azrul Azwan Muhamed@ Che Harun …[et al.]

Muhamed@ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan and Mohamad, Siti Aishah and Azer, Ilyani and Ghazali, Mohd Samsuri (2013) Kajian terhadap tahap kepuasan pelanggan di kafeteria merpati kolej dato bahaman UiTM Pahang / Mohd Faizal Azrul Azwan Muhamed@ Che Harun …[et al.]. In: Prosiding KONAKA Konferensi Akademik (Sains Sosial) 2013, 28-29 Oktober 2013, Bukit Gambang Resort City, Gambang, Pahang, Malaysia.

Abstract

Kepuasan pelanggan merupakan sesuatu perkara yang penting dalam sesebuah perniagaan. Disamping dapat meningkatkan keuntungan, kepuasan pelanggan juga mampu membentuk kesetiaan pelanggan terhadap sesebuah produk atau perkhidmatan yang digunakan. Dari aspek perniagaan makanan seperti
kafeteria, kepuasan pelanggan menentukan jumlah pelanggan untuk menikmati makanan di sesebuah permis makanan atau tidak. Kajian ini bertujuan menilai tahap kepuasan pelanggan di Kafeteria Merpati Kolej Dato Bahaman UiTM Pahang dengan melibatkan 500 orang responden, terdiri daripada pelajar siswa yang
sentiasa mengunjungi kafeteria tersebut. Disamping itu,kajian ini juga akan mengkaji faktor -faktor pendorong kepada tahap kepuasan pelanggan. Kajian ini menggunakan perisian SPSS untuk menganalisa data kekerapan dan peratusan. Dapatan kajian ini boleh digunakan oleh pihak pengusaha Kafeteria untuk
membuat penambahbaikan dalam usaha untuk meningkatkan tahap kepuasan pelanggan.

Metadata

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Muhamed@ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan
faizalazrul@pahang.uitm.edu.my
Mohamad, Siti Aishah
sitia@pahang.uitm.edu.my
Azer, Ilyani
iIyani_azer@pahang.uitm.edu.my
Ghazali, Mohd Samsuri
samsuri@pahang.uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Consumer satisfaction
H Social Sciences > HF Commerce > Customer services. Customer relations
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Institutions of higher education
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus
Event Title: Prosiding KONAKA Konferensi Akademik (Sains Sosial) 2013
Event Dates: 28-29 Oktober 2013
Page Range: pp. 413-420
Keywords: Kepuasan pelanggan, Kafeteria Merpati, Pelajar siswa
Date: 2013
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41014
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 41014.PDF] Text
41014.PDF

Download (6MB)

ID Number

41014

Indexing

Statistic

Statistic details