Abstract
Kunci kejayaan kepada sesebuah syarikat atau perniagaan adalah bergantung kepada strategi pemasaran yang baik dan sistematik. Situasi semasa di era Endemik memberi impak yang sangat mendalam dalam perancangan perniagaan bagi memastikan perniagaan yang dibina kekal berjaya memerlukan strategi pemasaran yang efisien dan terbaik tidak mengira apa saiz perniagaan sekalipun, sama ada syarikat yang baru menapak ataupun syarikat mega. Strategi pemasaran merupakan pendekatan jangka panjang yang berpandangan jauh ke depan serta rancangan perniagaan keseluruhan organisasi. Tujuan asas strategi pemasaran ini adalah untuk mencapai kelebihan daya saing yang mampan dengan memahami keperluan dan kehendak pelanggan. Strategi pemasaran merujuk kepada rancangan permainan keseluruhan perniagaan untuk mendapat perhatian bakal pelanggan dan seterusnya menjadikan mereka sebagai pelanggan produk atau perkhidmatan. Semua matlamat dan objektif pemasaran syarikat digabungkan menjadi satu pelan yang komprehensif.
Metadata
Item Type: | Article |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Mohamad, Wan Normila UNSPECIFIED Mohd Mahyideen, Jamilah UNSPECIFIED Yaakob, Hafisah UNSPECIFIED Mohamad Rusli, Nurhanani Aflizan UNSPECIFIED |
Subjects: | P Language and Literature > PN Literature (General) > Collections of general literature |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan > Seremban Campus |
Journal or Publication Title: | ASPIRASI FPP |
ISSN: | 2735-0525 |
Keywords: | Pemasaran, sistematik, komprehensif, syarikat |
Date: | 2023 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/82404 |