Ali, Noor Malinjasari and A. Rashid@Sulong, Ruzaidah and Mat Salleh, Suzila and Mohamed Nor, Raslina and Hamzah, Siti Fatimah Mardiah and Mohd Noor, Hasmida
(2021)
Kupasan awal mengenai kepuasan pelanggan dan kualiti perkhidmatan pengangkutan rel di Malaysia dan kaitannya dengan teori EDT / Noor Malinjasari Ali … [et al.].
Borneo Akademika, 5 (2).
pp. 79-89.
Official URL: https://borneoakademika.sabah.uitm.edu.my/
Abstract
Kertas ini mempunyai dua objektif, iaitu untuk meningkatkan kefahaman mengenai hubungan antara kualiti perkhidmatan dan kepuasan pelanggan pengangkutan rel dan membentuk satu kerangka konseptual berdasarkan kepada pembolehubah-pembolehubah tertentu kerana kajian mengenai perkhidmatan rel adalah terhad. Melalui ulasan literatur, kerangka konseptual telah dicadangkan melibatkan penggunaan Teori EDT dan Model RAILQUAL yang meliputi elemen SERVQUAL, iaitu pembolehubah fizikal, responsif, kebolehpercayaan, jaminan, dan empati, dan penambahan tiga elemen penting dalam perkhidmatan rel, iaitu kemudahan, hubungan, dan keselesaan.
Metadata
Item Type: | Article |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Ali, Noor Malinjasari noorm726@uitm.edu.my A. Rashid@Sulong, Ruzaidah UNSPECIFIED Mat Salleh, Suzila UNSPECIFIED Mohamed Nor, Raslina UNSPECIFIED Hamzah, Siti Fatimah Mardiah UNSPECIFIED Mohd Noor, Hasmida UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Consumer satisfaction |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Sabah |
Journal or Publication Title: | Borneo Akademika |
UiTM Journal Collections: | UiTM Journal > Borneo Akademika (BA) |
Volume: | 5 |
Number: | 2 |
Page Range: | pp. 79-89 |
Keywords: | Kepuasan pelanggan; Kualiti perkhidmatan; SERVQUAL; Teori EDT; Model RAILQUAL |
Date: | December 2021 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/82288 |