Abstract
Bidang perniagaan merupakan satu kegiatan ekonomi yang benar-benar memerlukan ketabahan, kegigihan, dan kesungguhan untuk menjayakannya. Selain mempunyai keyakinan diri dan semangat yang tinggi, seseorang itu haruslah kreatif, peka terhadap peluang yang ada. Namun begitu, sebelum meraih sesuatu kejayaan, seseorang itu mestilah menjalankan perniagaan mengikut landas ketentuan tanpa mengabaikan hak dan keadilan manusia sejagat.
Untuk tujuan itu, karni memilih untuk membuat perniagaan “confectionary souvenier and request’ ini memandangkan bidang ini merupakan bidang yang berpotensi untuk terus maju dan boleh memenuhi citarasa semua golongan. Walaupun kami bakal menerima risiko ekoran daripada perniagaan ini, namun dengan segala pengetahuan yang ada dan konsep kedai yang berlainan, kami yakin perniagaan ini akan mendapat sambutan yang baik serta menggalakkan daripada orang ramai. Dengan harapan serta semangat yang tinggi, kami yakin perniagaan ini dapat mewujudkan persaingan yang sihat diantara kami dan pengusaha pengusaha lain dan seterusnya dapat memperbaiki lagi perniagaan kami di masa hadapan.
Metadata
Item Type: | Entrepreneurship Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Hashim, Noraini 96453342 Mat Nor, Kamariah 96786731 Mat Said, Ruszita 96899465 Md. Zaid, Lisda Ellyza @ Lily 95363159 |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Thesis advisor Kaslam, Syawal UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management > Planning. Business planning. Strategic planning |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Melaka > Alor Gajah Campus > Faculty of Administrative Science and Policy Studies |
Keywords: | Business plan; Business management; Entrepreneurship; Business development |
Date: | 1998 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41492 |
Download
41492.pdf
Download (1MB)