Perletakan Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) Tsung Hwa di Pusat Bandar Kuala Kangsar, Perak / Fatin Farhana Mohd Suhaimi

Mohd Suhaimi, Fatin Farhana (2012) Perletakan Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) Tsung Hwa di Pusat Bandar Kuala Kangsar, Perak / Fatin Farhana Mohd Suhaimi. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Kajian perletakan kawasan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina) Tsung Hwa merupakan kajian bagi mengenalpasti isu dan permasalahan yang bakal timbul jika peletakan sekolah adalah berdekatan dengan kawasan perniagaan yang sudah tentunya meliputi pelbagai aktiviti pengkomersialan di dalamnya. Kajian Ini telah mengkaji isu dan masalah yang timbul melalui pembacaan dan juga melalui kajian lapangan di kawasan kajian iaitu sekitar kawasan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina) Tsung Hwa. Melalui pembacaan, fokus diarahkan kepada garis panduan bagi perancangan pembangunan kemudahan institusi manakala melalui kajian lapangan pula, isu dan masalah diperoleh melalui soalan kaji selidik responden yang dijalankan terhadap 2 golongan iaitu ibubapa dan golongan peniaga kawasan sekitar. Seterusnya, bagi melihat pola permasalahan yang timbul di kawasan kajian pula, kajian analisis dan hasil penemuan telah dilaksanakan bagi mendapatkan hasil analisis penemuan yang akhimya telah memandu kajian dalam mencadangkan beberapa cadangan penambahbaikan kawasan kajian yang dipilih ini.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Mohd Suhaimi, Fatin Farhana
UNSPECIFIED
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture > City planning. Regional planning
T Technology > TH Building construction > Management of the construction site. Superintendence of building construction
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Perak > Seri Iskandar Campus > Faculty of Architecture, Planning and Surveying
Programme: Diploma Perancangan Bandar dan Wilayah
Keywords: Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan, kajian lapangan, kawasan kajian
Date: 2012
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/25955
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 25955.pdf] Text
25955.pdf

Download (85kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

25955

Indexing

Statistic

Statistic details