Abstract
Dalam sesebuah industri perniagaan, setiap usahawan pasti mempunyai cara tersendiri dalam meningkatkan lagi keuntungan dan kejayaan syarikat mereka. Pelbagai kajian telah dijalankan dalam memahami konsep dan tingkahlaku pengguna. Ini kerana pengguna merupakan aset utama yang akan membeli dan menyokong perniagaan mereka. Ia sangat berkait rapat dengan faktor-faktor yang mempengaruhi pembelian dari pengguna yang akan membeli produk yang diminati seterusnya mengulang pembelian yang akan meningkatkan keuntungan para usahawan. Namun ada juga pengguna yang sudah tidak lagi menyokong sesebuah perniagaan dan ada juga yang memberikan komen negatif yang dapat memberi impak buruk kepada perniagaan tersebut. Sikap pengguna sangat subjektif dan sukar difahami. Justeru, kajian tingkahlaku harus diteliti dan dipelajari bagi meningkatkan kefahaman usahawan terhadap pengguna yang menjadi asas kepada kelestarian ekonomi yang lebih baik.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Mohd Abd Majid, Hayati Adilin hayati2959@uitm.edu.my Hussin, Ruhaya UNSPECIFIED Ahmad Sharoni, Siti Khuzaimah UNSPECIFIED |
| Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Chief Editor Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati nikfa738@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Industri perniagaan, Keuntungan dan kejayaan syarikat |
| Date: | 2022 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121390 |
