Kajian faktor-faktor yang mempengaruhi kepuasan anggota-anggota koperasi ladang rakyat Terengganu berhad

Muhammad, Saidi Bahari (2007) Kajian faktor-faktor yang mempengaruhi kepuasan anggota-anggota koperasi ladang rakyat Terengganu berhad. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Kepuasan pelanggan bermaksud apabila pelanggan berasa puas dengan cita rasa serta menikmati kehendaknya sendiri. Jadi persoalannya bagaimana kita dapat tahu kehendak pelanggan telah diperolehi? " Kepuasan pelanggaan apabila produk atau perkhidmatan telah mencapai harapan penuh kehendak pelanggan" Tetapi kepuasan pelanggan dipengaruhi oleh kualiti produk. Kualiti perlu dihalusi untuk memastikan ianya mencapai kehendak pelanggan. Oleh demikian penulis meletakkan bahawa kualiti bermaksud apabila pelanggan itu melihat atau merasa ianya barangan berkualiti. " Kualiti, apabila pelanggan menyatakannya " Dalam kajian ini kita akan cuba mempelajari, apakah faktor-faktor yang akan mempengaruhi perlaksanaan perkhidmatan oleh koperatif. Penulis telah menggunakan perkhidmatan Pasar Mini Koperasi, perkhidmatan insuran kepada anggota dan aktiviti pinjaman untuk mengukur kepuasan anggota. Pada dasarnya, perlaksanan perkhidmatan di sesebuah organisasi akan memberi impak utama kepada kepuasan pelanggan. Jadi disini penulis akan cuba membuat kajian sejauh mana perlaksanan perkhidmatan itu dapat memberi kepuasan kepada anggota koperasi.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Muhammad, Saidi Bahari
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Advisor
Suppiah, Ananda Krishnan
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management > Organizational effectiveness. Performance measurement
H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management > Organizational effectiveness. Performance measurement > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus > Faculty of Business and Management
Programme: Executive Diploma in Business Administration
Keywords: Kepuasan pelanggan, Perkhidmatan, Terengganu berhad
Date: 2007
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/116301
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 116301.PDF] Text
116301.PDF

Download (1MB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
  • Kaunter Perkhidmatan Maklumat | Perpustakaan Al-Bukhari | Kampus Jengka, Pahang
Item Status:
On Shelf

ID Number

116301

Indexing

Statistic

Statistic details