Abstract
Seperti yang kita ketahui, pengajaran kolaboratif membawa pelbagai kemahiran sosial yang tidak ditawarkan oleh kaedah tradisional. Pengajaran kolaboratif memberi peluang untuk pendidikan holistik dan menilai pelajar dalam pelbagai kaedah. Dengan kembalinya ke bilik darjah, tahun-tahun akan datang memberi peluang untuk membentuk semula pendidikan dengan cara yang lebih kolaboratif dan dipacu teknologi, kumpulan SIG EMLD (Entrepreneurship Management and Leadership Development) di Fakulti Perniagaan dan Pengurusan UiTM Cawangan Negeri Sembilan, Kampus Rembau mengambil inisiatif untuk menjalankan pengajaran kolaboratif yang diprogramkan di kalangan universiti rakan kongsi kami. Usaha ini yang dalam beberapa cara menandakan perpisahan dengan strategi internalisasi seperti yang kita ketahui, menggariskan keperluan untuk perbincangan yang diperbaharui mengenai nilai-nilai asas kerjasama akademik antarabangsa dan untuk melakar laluan dalam konteks antarabangsa kepelbagaian universiti. Ini diprogramkan melibatkan subjek yang berbeza iaitu MGT315, MKT243, ENT300, dan FIN250.
Metadata
Item Type: | Monograph (Bulletin) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Amer, Afizan UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business education |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan > Rembau Campus |
Journal or Publication Title: | RONA TINTA |
ISSN: | 2785-9126 |
Keywords: | Fakulti Pengurusan & Perniagaan, UiTM, Negeri Sembilan, Rembau |
Date: | 2024 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/105527 |