International collaborative teaching di antara Fakulti Pengurusan & Perniagaan UiTM Cawangan Negeri Sembilan Kampus Rembau, Universitas Hasyim Asy'ari Dan Staim Lumajang / Afizan Amer

Amer, Afizan (2024) International collaborative teaching di antara Fakulti Pengurusan & Perniagaan UiTM Cawangan Negeri Sembilan Kampus Rembau, Universitas Hasyim Asy'ari Dan Staim Lumajang / Afizan Amer. Bulletin. Universiti Teknologi MARA Cawangan Negeri Sembilan Kampus Rembau.

Abstract

Seperti yang kita ketahui, pengajaran kolaboratif membawa pelbagai kemahiran sosial yang tidak ditawarkan oleh kaedah tradisional. Pengajaran kolaboratif memberi peluang untuk pendidikan holistik dan menilai pelajar dalam pelbagai kaedah. Dengan kembalinya ke bilik darjah, tahun-tahun akan datang memberi peluang untuk membentuk semula pendidikan dengan cara yang lebih kolaboratif dan dipacu teknologi, kumpulan SIG EMLD (Entrepreneurship Management and Leadership Development) di Fakulti Perniagaan dan Pengurusan UiTM Cawangan Negeri Sembilan, Kampus Rembau mengambil inisiatif untuk menjalankan pengajaran kolaboratif yang diprogramkan di kalangan universiti rakan kongsi kami. Usaha ini yang dalam beberapa cara menandakan perpisahan dengan strategi internalisasi seperti yang kita ketahui, menggariskan keperluan untuk perbincangan yang diperbaharui mengenai nilai-nilai asas kerjasama akademik antarabangsa dan untuk melakar laluan dalam konteks antarabangsa kepelbagaian universiti. Ini diprogramkan melibatkan subjek yang berbeza iaitu MGT315, MKT243, ENT300, dan FIN250.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Amer, Afizan
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business education
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan > Rembau Campus
Journal or Publication Title: RONA TINTA
ISSN: 2785-9126
Keywords: Fakulti Pengurusan & Perniagaan, UiTM, Negeri Sembilan, Rembau
Date: 2024
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/105527
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 105527.pdf] Text
105527.pdf

Download (1MB)

ID Number

105527

Indexing

Statistic

Statistic details