Bagaimana mengekalkan fokus pelajar di dalam kelas? / Rozianiwati Yusof ... [et al.].

Yusof, Rozianiwati and Mohd Yunus, Sri Yusmawati and Abdul Rahman, Normaziah and Hashim, Norhafizah and Aziz Fadzillah, Nor Azlina (2024) Bagaimana mengekalkan fokus pelajar di dalam kelas? / Rozianiwati Yusof ... [et al.]. Bulletin. Academy of Language Studies, Universiti Teknologi MARA Negeri Sembilan Branch, Rembau Campus.

Abstract

Pengajaran dan pembelajaran merupakan perkara yang perlu dititik beratkan di dalam bidang pendidikan. Pelajar-pelajar yang terdiri daripada pelbagai peringkat serta latar belakang yang berbeza menjadikan proses pembelajaran yang efektif sukar untuk dilaksanakan. Satu daripada isu yang sering diperkatakan adalah proses penumpuan pelajar sewaktu pembelajaran yang mana akan mempengaruhi kefahaman pelajar tersebut. Di peringkat pengajian tinggi, salah satu daripada kaedah pengajaran adalah melalui syarahan di mana pensyarah menyalurkan maklumat yang penting berkenaan topik tersebut sebelum melakukan aktiviti seperti makmal, tutorial dan praktikal. Peringkat tersebut merupakan peringkat yang amat penting bagi memastikan pelajar memahami perkara asas bagi topik tersebut. Walau bagaimanapun, kebanyakan pelajar gagal untuk memberi fokus sepenuhnya terhadap syarahan tersebut.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Yusof, Rozianiwati
UNSPECIFIED
Mohd Yunus, Sri Yusmawati
UNSPECIFIED
Abdul Rahman, Normaziah
UNSPECIFIED
Hashim, Norhafizah
UNSPECIFIED
Aziz Fadzillah, Nor Azlina
UNSPECIFIED
Subjects: P Language and Literature > PN Literature (General) > Collections of general literature
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan > Rembau Campus
Journal or Publication Title: APB Rembau e-Bulletin
ISSN: 2682-776X
Keywords: Pengajaran, pembelajaran, pendidikan, pensyarah, makmal, tutorial, praktikal
Date: 2024
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/95688
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 95688.pdf] Text
95688.pdf

Download (795kB)

ID Number

95688

Indexing

Statistic

Statistic details