Kajian keberkesanan penswastaan di sektor perkhidmatan awam kajian kes: Telekom Malaysia Berhad/ Anthony Mering Kulleh… [et.al.]

Kulleh, Anthony Mering and Garing, Cisco and Melay, Lee Van and Johari, Rafidah and Shaiee, Siti Ratna Dewi (2003) Kajian keberkesanan penswastaan di sektor perkhidmatan awam kajian kes: Telekom Malaysia Berhad/ Anthony Mering Kulleh… [et.al.]. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Dalam era pembangunan yang dipelopori sejak negara mcncapai kemerdekaan, fungsi sektor perkhidmatan awam telah mengalami perubahan yang dinamik di mana keseluruhan jentera kerajaan digembleng dan dijuruskan kepada usaha-usaha meningkatkan taraf hidup rakyat di samping menjamin keamanan, kesejahteraan dan keselamatan awam. Jentera pentadbiran kerajaan memainkan peranan yang penting dalam merealisasikan aspirasi negara menerusi perlaksanaan secara berkesan segala dasar, program dan projek kerajaan. Keupayaan perkhidmatan awam memberikan perkhidmatan yang bermutu dan berwibawa perlulah dipertingkatkan sealiran dengan perkembangan-perkembangan yang pesat berlaku di dalam atau di luar negeri.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Kulleh, Anthony Mering
2000543638
Garing, Cisco
2000544083
Melay, Lee Van
2000608003
Johari, Rafidah
2000543684
Shaiee, Siti Ratna Dewi
2000544051
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
H Social Sciences > H Social Sciences (General) > Research
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Sarawak
Programme: Diploma in Public Administration
Keywords: perkhidmatan awam, telekom Malaysia
Date: 2003
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/85635
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 85635.pdf] Text
85635.pdf

Download (370kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

85635

Indexing

Statistic

Statistic details