Kulleh, Anthony Mering and Garing, Cisco and Melay, Lee Van and Johari, Rafidah and Shaiee, Siti Ratna Dewi
(2003)
Kajian keberkesanan penswastaan di sektor perkhidmatan awam kajian kes: Telekom Malaysia Berhad/ Anthony Mering Kulleh… [et.al.].
[Student Project]
(Unpublished)
Abstract
Dalam era pembangunan yang dipelopori sejak negara mcncapai kemerdekaan, fungsi sektor perkhidmatan awam telah mengalami perubahan yang dinamik di mana keseluruhan jentera kerajaan digembleng dan dijuruskan kepada usaha-usaha meningkatkan taraf hidup rakyat di samping menjamin keamanan, kesejahteraan dan keselamatan awam. Jentera pentadbiran kerajaan memainkan peranan yang penting dalam merealisasikan aspirasi negara menerusi perlaksanaan secara berkesan segala dasar, program dan projek kerajaan. Keupayaan perkhidmatan awam memberikan perkhidmatan yang bermutu dan berwibawa perlulah dipertingkatkan sealiran dengan perkembangan-perkembangan yang pesat berlaku di dalam atau di luar negeri.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Kulleh, Anthony Mering 2000543638 Garing, Cisco 2000544083 Melay, Lee Van 2000608003 Johari, Rafidah 2000543684 Shaiee, Siti Ratna Dewi 2000544051 |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) H Social Sciences > H Social Sciences (General) > Research |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Sarawak |
Programme: | Diploma in Public Administration |
Keywords: | perkhidmatan awam, telekom Malaysia |
Date: | 2003 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/85635 |
Download
Text
85635.pdf
Download (370kB)
85635.pdf
Download (370kB)
Digital Copy
Digital (fulltext) is available at:
Physical Copy
Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf