Abstract
Remaja merupakan generasi muda ataupun pelapis kepada masyarakat selain daripada pelopor kepada sesuatu yang baru. Walaubagaimanapun, remaja cenderung kepada perubahan budaya dan amat mudah terpengaruh kepada sikap ataupun cara pemikiran masyarakat yang sedang menuju ke arah kedewasaan. Pada masa inilah golongan remaja akan dikenali sebagai ‘darah muda’ yang berani untuk mencuba serta mempelajari sesuatu yang baru tidak kira baik ataupun buruk. Ada sesetengahnya sukar untuk menerima pendapat orang lain dan begitu juga sebaliknya. Selain itu, remaja juga merupakan bakal peneraju negara. Oleh itu, sifat kepimpinan dalam diri mereka haruslah ditanam ataupun dipupuk sejak dari kecil lagi bagi menaikkan sifat kesedaran mereka terhadap tanggungjawab yang semakin besar selaras dengan peningkatan umur mereka.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. John, Santini 2000543805 Rangkang, Timothy 2000543645 Sapie, Saffridin 2000543988 Alexander Alibar, Andy Reynold 2000317366 |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) H Social Sciences > H Social Sciences (General) > Research |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Sarawak > Kota Samarahan Campus > Faculty of Administrative Science and Policy Studies |
Programme: | Diploma Pentadbiran Awam |
Keywords: | ketagihan, teknologi, remaja, permainan komputer |
Date: | 2003 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/85552 |
Download
85552.pdf
Download (425kB)