Penerapan nilai-nilai murni dalam piagam pelanggan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi (FSPPP) UiTM / Marni Ghazali … [et al.]

Ghazali, Marni and Shazali, Nurliyana and Sultan Mohideen, Rosilawati and Haris, Siti Melinda and Abd Aziz, Norazlin (2013) Penerapan nilai-nilai murni dalam piagam pelanggan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi (FSPPP) UiTM / Marni Ghazali … [et al.]. In: Optimizing Innovation for Global Commercialization Research, Invention, Innovation Design: RIID 2013. Division of Research, Industrial Linkages and Alumni, UiTM Cawangan Melaka, Alor Gajah, Melaka, p. 64. ISBN 978-967-0637-02-0 (Submitted)

Abstract

Piagam pelanggan atau "Client Charter" merupakan satu komitmen bertulis yang dilaksanakan di peringkat Jabatan atau agensi-agensi kerajaan terhadap penyampaian atau perkhidmatannya kepada pelanggan yang berteraskan standad kualiti yang telah ditetapkan. Tujuan utama ianya diwujudkan adalah untuk memenuhi kemahuan dan citarasa pelanggan. Dalam usaha untuk meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran yang cekap dan berkesan, Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi beriltizam untuk memberikan perkhidmatan secara professional melalui penerapan budaya kualiti dalam pengajaran, penyelidikan dan juga dalam pembangunan modal insan yang berdaya saing untuk memenuhi ekspektasi pelanggan kami iaitu di kalangan pelajar -pelajar FSPPP. Selain dari itu juga, penerapan nilai-nilai murni dalam piagam pelanggan amatlah penting dalam melahirkan modal insan yang bukan sahaja berilmu tetapi juga berakhlak mulia.Setakat ini, tiada lagi piagam pelanggan yang diwujudkan di peringkat Fakulti-fakulti di UiTM terutamanya di Melaka dan kebanyakan piagam pelanggan hanyalah dilaksanakan di peringkat Jabatan atau unit-unit sahaja.

Metadata

Item Type: Book Section
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ghazali, Marni
UNSPECIFIED
Shazali, Nurliyana
UNSPECIFIED
Sultan Mohideen, Rosilawati
UNSPECIFIED
Haris, Siti Melinda
UNSPECIFIED
Abd Aziz, Norazlin
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Director
Omar, Roaimah
UNSPECIFIED
Chief Editor
Abdul Wahab, Shafezah
UNSPECIFIED
Team Member
Sakrani, Siti Najah Raihan
UNSPECIFIED
Team Member
Abd Ghalim, Shahril Anuar
UNSPECIFIED
Team Member
Mahzan, Sulaiman
UNSPECIFIED
Team Member
Md Shah, Mohd Ab Malek
UNSPECIFIED
Team Member
Mohamad, Nur Syuhada
UNSPECIFIED
Team Member
Abdul Batau, Mohd Fajil
UNSPECIFIED
Team Member
Ibrahim, Khalilah
UNSPECIFIED
Designer
Amin Nudin, Anith Liyana
UNSPECIFIED
Designer
Samsuri, Norsharina
UNSPECIFIED
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Melaka > Bahagian Penyelidikan dan Jaringan Industri, UiTM Melaka
Event Title: Research, Invention, Innovation Design (RIID2013)
Event Dates: 16 - 17 Disember 2013
Page Range: p. 64
Keywords: Piagam pelanggan; Budaya kualiti; Pembangunan modal insan; Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi
Date: 2013
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/80518
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of Abstract Only] Text (Abstract Only)
80518.pdf

Download (1MB)

ID Number

80518

Indexing

Statistic

Statistic details