Abstract
Piagam pelanggan atau "Client Charter" merupakan satu komitmen bertulis yang dilaksanakan di peringkat Jabatan atau agensi-agensi kerajaan terhadap penyampaian atau perkhidmatannya kepada pelanggan yang berteraskan standad kualiti yang telah ditetapkan. Tujuan utama ianya diwujudkan adalah untuk memenuhi kemahuan dan citarasa pelanggan. Dalam usaha untuk meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran yang cekap dan berkesan, Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi beriltizam untuk memberikan perkhidmatan secara professional melalui penerapan budaya kualiti dalam pengajaran, penyelidikan dan juga dalam pembangunan modal insan yang berdaya saing untuk memenuhi ekspektasi pelanggan kami iaitu di kalangan pelajar -pelajar FSPPP. Selain dari itu juga, penerapan nilai-nilai murni dalam piagam pelanggan amatlah penting dalam melahirkan modal insan yang bukan sahaja berilmu tetapi juga berakhlak mulia.Setakat ini, tiada lagi piagam pelanggan yang diwujudkan di peringkat Fakulti-fakulti di UiTM terutamanya di Melaka dan kebanyakan piagam pelanggan hanyalah dilaksanakan di peringkat Jabatan atau unit-unit sahaja.
Metadata
Item Type: | Book Section |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Ghazali, Marni UNSPECIFIED Shazali, Nurliyana UNSPECIFIED Sultan Mohideen, Rosilawati UNSPECIFIED Haris, Siti Melinda UNSPECIFIED Abd Aziz, Norazlin UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Director Omar, Roaimah UNSPECIFIED Chief Editor Abdul Wahab, Shafezah UNSPECIFIED Team Member Sakrani, Siti Najah Raihan UNSPECIFIED Team Member Abd Ghalim, Shahril Anuar UNSPECIFIED Team Member Mahzan, Sulaiman UNSPECIFIED Team Member Md Shah, Mohd Ab Malek UNSPECIFIED Team Member Mohamad, Nur Syuhada UNSPECIFIED Team Member Abdul Batau, Mohd Fajil UNSPECIFIED Team Member Ibrahim, Khalilah UNSPECIFIED Designer Amin Nudin, Anith Liyana UNSPECIFIED Designer Samsuri, Norsharina UNSPECIFIED |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Melaka > Bahagian Penyelidikan dan Jaringan Industri, UiTM Melaka |
Event Title: | Research, Invention, Innovation Design (RIID2013) |
Event Dates: | 16 - 17 Disember 2013 |
Page Range: | p. 64 |
Keywords: | Piagam pelanggan; Budaya kualiti; Pembangunan modal insan; Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi |
Date: | 2013 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/80518 |