Abstract
Penguatkuasaan PKP telah menyebabkan perubahan drastik dalam pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran (PdP) daripada kelaziman di mana pembelajaran secara bersemuka tidak dapat dijalankan dan telah membuka lembaran dan cabaran baharu kepada warga pendidik mengambil bahagian dalam persekitaran pembelajaran mod atas talian. Warga pendidik perlu mengharungi kebiasaan baharu ‘the new normal’ dalam PdP dengan memikirkan metodologi dan alternatif baharu agar PdP dapat diteruskan. 'Google Classroom' merupakan perisian pengajaran dan pembelajaran secara dalam talian yang dikendalikan oleh Google yang menjadi platform sebagai pendekatan pembelajaran digital yang tersedia secara percuma. Tujuan artikel ini adalah untuk melaporkan keseluruhan pengalaman menggunakan Google Classroom dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik sebagai sistem pengurusan pembelajaran secara mod atas talian untuk pelajar peringkat ijazah sarjana. Melalui artikel ini, sebabsebab penggunaan Google Classroom, bagaimana menggunakannya dan keberkesanan serta keterbatasannya dari perspektif pengajar dapat diterokai.
Metadata
Item Type: | Article |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Mohamed, Siti Asmah sitiasmah109@uitm.edu.my Shamsuddin, Maisurah maisurah025@uitm.edu.my |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Advisor Umar, Norazah UNSPECIFIED Chief Editor Othman, Jamal UNSPECIFIED |
Subjects: | L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA > Pulau Pinang L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Pulau Pinang > Permatang Pauh Campus |
Journal or Publication Title: | SIG : e-Learning@CS |
ISSN: | 9789670841885 |
Volume: | 1 |
Page Range: | pp. 66-75 |
Keywords: | Virtual Classroom, E-Content, Online Learning |
Date: | September 2020 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/79103 |