Abstract
Pendidikan merupakan salah satu faktor penting dalam melahirkan rakyat yang berilmu pengetahuan, berketerampilan, berakhlak mulia, bertanggungjawab, berupaya mencapai kesejahteraan dan memberi sumbangan untuk keharmonian dan kemakmuran negara serta memainkan peranan utama dalam proses pembangunan bangsa ke arah mewujudkan rakyat yang bersatu padu. Kurikulum Bare Sekolah Rendah (KBSR) telah diperkenalkan kepada umum dan telah dilaksanakan di sekolah-sekolah rendah disebabkan kurikulum lama mempunyai banyak kelemahannya dari segi isi kandungan mahupun matlamat pendidikannya. Perancangan dan perlaksanaan program KBSR adalah hasil kajian atas pencapaian murid murid sekolah rendah di bawah program Kurikulum Lama Sekolah Rendah (KLSR). Perlaksanaan Kurikulum Lama Sekolah Rendah (KLSR) telah menunjukkan ramai murid masih belum mahir dalam membaca, menulis dan mengira, sungguhpun mereka telah belajar di sekolah rendali selama enam tahun.
Metadata
Item Type: | Thesis (Degree) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Abdul Manaf, Nazilawati 2000334195 |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. UNSPECIFIED Mohd Tahir, Ramona UNSPECIFIED |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > Primary Education |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Education |
Programme: | Bachelor Of Music Arts Education (Honor) |
Keywords: | pendidikan muzik, sekolah rendah, ibu-bapa |
Date: | 2004 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/77353 |
Download
77353.pdf
Download (114kB)