Abstract
Dengan ledakan revolusi industri 4.0, penggunaan teknologi di dalam proses pengajaran dan pembelajaran semakin diperlukan dan tidak boleh lagi diketepikan. Universiti Teknologi MARA telah mengambil inisiatif terkehadapan dengan memperkenal Minggu Tanpa Dinding ataupun “Week Without Wall" dalam memperkasakan pembelajaran yangfleksibel dan aktifbersesuaian dengan “Education 5.0(a\lIiTM" yang telah diperkenalkan bermula tahun 2018 Kaedah pengajaran di alani may a sememangnya amat menarik tetapi menuntut kaedah perlaksanaan yang efektif agar penyampaian ihnu dapat diberikan dengan sepenuhnya dan difahami oleh pelajar. Terdapat pelbagai kaedah digunakan oleh pensayarah-pensyarah Universiti Teknologi MARA seperti platform i-leam (yang dibangimkan oleh UiTM), youtube, facebook, whatsapp, Inslagram, google classroom dan pelbagai lagi media yang membenarkan interaksi dua hala dijalankan. Interaksi yang berlaku samada dalam bentuk tulisan, video, gambar, animasi dan sebagainya. Selain daripada itu pelajar juga boleh diuji dengan ujian, kuiz atau tutorial berbentuk soalan dan ianya perlu diselesaikan dalam tempoh masa yang ditetapkan.
Metadata
Item Type: | Monograph (Bulletin) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Md Hasan, Ahmad Syauqi UNSPECIFIED Osman, Nur Masyitah UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Advisor Ibrahim, Anas UNSPECIFIED Chief Editor Abd Ghani, Kay Dora UNSPECIFIED |
Subjects: | L Education > LG Individual institutions L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA > Pulau Pinang L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA L Education > LG Individual institutions > Asia |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Pulau Pinang > Permatang Pauh Campus > Faculty of Civil Engineering |
Journal or Publication Title: | Buletin Tahunan Fakulti Kejuruteraan Awam |
ISSN: | 2716-6325 |
Keywords: | Buletin, Faculty of Civil Engineering, UiTM |
Date: | 2019 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298 |