Abstract
Kanak-kanak pemulihan merupakan kanak-kanak pemulihan yang lemah di dalam pelajaran berbanding dengan rakan sebaya . Mereka tidak memiliki sebarang kecacatan khas, banyak alasan dikaitkan dengan kemunduran mereka. Faktor baka, kemiskinan hidup dan kurang makanan berzat adalah di antara punca-punca utama yang dikatakan - faktor penyebab wujudnya kanak-kanak sedemikian. Sebahagian daripada mereka masih tidak tahu membaca dan menulis walaupun setelah berada selama enam tahun di sekolah rendah. Apakah yang sebenarnya telah mereka lakukan? Kajian ini sedikit sebanyak cuba mendedahkan ciri-ciri murid atau kanak-kanak pemulihan, masalah-masalah yang mereka hadapi dan peranan-peranan yang harus dimainkan oleh institusi-institusi tertentu bagi menangani masalah mereka.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Baharudin, Mustafa UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Advisor Harun, Mohd.Fauzi UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Rehabilitation centers. Vocational rehabilitation. Employment of people with disabilities H Social Sciences > HQ The family. Marriage. Woman > Children. Child development |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Perak |
Programme: | Diploma Pentadbiran Awam |
Date: | 1995 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/62878 |
Download
62878.pdf
Download (125kB)