Masalah pembelajaran dan pengajaran keseimbangan kimia di dalam kod CHM 178 bagi pelajar-pelajar ITM Cawangan Pahang / Mohamad Kamal Harun, Mohd Tahir Abas and Roslina Yaakub

Harun, Mohamad Kamal and Abas, Mohd Tahir and Yaakub, Roslina (1994) Masalah pembelajaran dan pengajaran keseimbangan kimia di dalam kod CHM 178 bagi pelajar-pelajar ITM Cawangan Pahang / Mohamad Kamal Harun, Mohd Tahir Abas and Roslina Yaakub. GADING Jurnal Akademik ITM Cawangan Pahang, 1: 4. pp. 30-44. ISSN 0128-5599

Abstract

Kertas kerja ini akan membincangkan beberapa masalah ketara di dalam proses pengajaran serta pembelajaran Keseimbangan Kimia untuk pelajar-pelajar Diploma Sains ITM Cawangan Pahang di bawah kod mata pelajaran CHM 178. Tumpuan akan diberikan kepada jenis-jenis kelemahan yang sering terdapat pada pelajar serta mengetengahkan beberapa bentuk kemahiran yang perIu ada pada pelajar agar boleh membentuk mereka dalam meningkatkan keupayaan menangani masalah-masalah yang berkaitan dengan keseimbangan kimia

Metadata

Item Type: Article
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Harun, Mohamad Kamal
UNSPECIFIED
Abas, Mohd Tahir
UNSPECIFIED
Yaakub, Roslina
UNSPECIFIED
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > Learning ability
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Institutions of higher education
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus
Journal or Publication Title: GADING Jurnal Akademik ITM Cawangan Pahang
UiTM Journal Collections: Others > GADING
ISSN: 0128-5599
Volume: 1
Number: 0
Page Range: pp. 30-44
Keywords: Pengajaran serta pembelajaran, Keseimbangan kimia, Diploma Sains, CHM 178
Date: 1994
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61458
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 61458.PDF] Text
61458.PDF

Download (8MB)

ID Number

61458

Indexing

Statistic

Statistic details