Penglibatan pelajar dalam aktiviti ko-kurikulum dalam persatuan kajian kes: Universiti Teknologi MARA Sarawak / Ahmad Zakwan Ismail, Dominic Dawong and Mohamad Ismalie Yusop

Ismail, Ahmad Zakwan and Nawong, Dominic and Yusop, Mohamad Ismalie (2000) Penglibatan pelajar dalam aktiviti ko-kurikulum dalam persatuan kajian kes: Universiti Teknologi MARA Sarawak / Ahmad Zakwan Ismail, Dominic Dawong and Mohamad Ismalie Yusop. Diploma thesis, Universiti Teknologi MARA Cawangan Sarawak.

Abstract

Kajian ini adalah merupakan satu penyelidikan berkenaan penglibatan pelajar UiTM aktiviti ko-kurikulum dan kegiatan persatuan dalaman. Penyelidikan dijalankan oleh para penyelidik di kampu UiTM Samarahan. Manakala responden adalah terdiri daripada siswa-siswi UiTM. Bentuk Kajian adalah untuk mengkaji aspek keberkesanan aktiviti ko-kurikulum dan kegiatan persatuam dalaman yang dijalankan berdasarkan pengukuran dan penilaian daripada maklumbalas responden. Tesis ini adalah berbentuk kualitatif. Segala bentuk hasil kajian berdasarkan maklumbalas daripada responden. Aspek pendekatan berdasarkan kenyataan yang diberikan melalui borang kaji selidik untuk mendapatkan gambaran dan keadaan sebenar bentuk kajian. Dengan yang demikian, hasil kajian akan dapat menyumbangkan kepada UiTM satu bentuk maklumat yang amat berharga dalam penstrukturan dan perkembangan aktiviti ko-kurikulum di UiTM.

Metadata

Item Type: Thesis (Diploma)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ismail, Ahmad Zakwan
UNSPECIFIED
Nawong, Dominic
UNSPECIFIED
Yusop, Mohamad Ismalie
UNSPECIFIED
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Sarawak > Kota Samarahan Campus > Faculty of Administrative Science and Policy Studies
Programme: Diploma Pentadbiran Awam
Keywords: Ko-kurikulum; UiTM Sarawak
Date: April 2000
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61231
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 61231.pdf] Text
61231.pdf

Download (1MB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

61231

Indexing

Statistic

Statistic details