Keperluan senitaman di dalam kawasan sekolah. Kes kajian: Sekolah Rendah Sri Petaling Seksyen 12 Petaling Jaya, Sekolah Menengah Shah Alam Seksyen 2 Shah Alam / Siti Zubaidah Ahmad

Ahmad, Siti Zubaidah (1983) Keperluan senitaman di dalam kawasan sekolah. Kes kajian: Sekolah Rendah Sri Petaling Seksyen 12 Petaling Jaya, Sekolah Menengah Shah Alam Seksyen 2 Shah Alam / Siti Zubaidah Ahmad. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Senitaman adalah merupakan salah satu daripada unsur alam yang sangat diperlukan di dalam penghidupan manusia. Kehadirannya dapat memberikan beberapa keselesaan di dalam kehidupan harian kepada setiap individu dan kekurangan nya menimbulkan beberapa raasalah kepada setiap kehidupan. Untuk mengekalkan akan kepentingan nya maka perhatian haruslah di berikan kepada setiap individu di peringkat awal. Untuk mencapaikan matlamat pengekalan keindahan alam sekitar maka adalah wajar sekiranya di adakan pengindahan di dalam kawasan sekolah, di samping mendidik murid-murid sekolah yang bakal menjadi pemimpin pada masa akan datang, menghargai akan nilai senitaman. Dengan adanya pengetahuan asas ini, maka sikap cinta terhadap alam sekitar dapat dipupuk sejak dibangku sakolah yang menjadi punca perkembangan pengetahuan bagi stiap cendikiawan.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ahmad, Siti Zubaidah
UNSPECIFIED
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > School architecture and equipment. School physical facilities. Campus planning
S Agriculture > SB Plant culture > Gardens and gardening
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Architecture, Planning and Surveying
Programme: Diploma Perancang Bandar Dan Wilayah
Keywords: Senitaman, unsur alam, keindahan alam sekitar
Date: 1983
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/59964
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 59964.pdf] Text
59964.pdf

Download (138kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

59964

Indexing

Statistic

Statistic details