Abstract
Imej fotografi produk adalah sebahagian daripada imej komersial yang digunakan untuk mempromosikan produk-produk yang dikeluarkan oleh syarikat pengeluaran. Ia bukan sahaja di iklankan di Televisyen malah dengan kuasa teknologi yang semakin berkembang, imej produk ini turut di promosikan di media sosial mahupun laman sesawang. Kajian ini bertujuan untuk menganalisa keberkesanan imej produk yang telah di hasilkan oleh pelajar akhir Jabatan Fotografi Pengimejann Kreatif. Karya-karya yang akan di jadikan sebagai bahan kajian ini adalah karya-karya yang terpilih adalah dari kalangan pelajar diploma. Kajian ini akan menggunakan kaji selidik dan diedarkan kepada orang awam bagai tujuan kajian keberkesanan sama ada imej-imej yang terhasil ini mendapat perhatian umum atau tidak.
Metadata
Item Type: | Book Section |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Halili, Nur Akma UNSPECIFIED Shafie, Norhaslinda UNSPECIFIED Azuddin, Muhammad Asri UNSPECIFIED Sulaiman, Mohammad Zaidi UNSPECIFIED Azman, Mohammad Firdaus UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Patron Hamid, Md Yusof UNSPECIFIED Advisor Md Nor, Zainudin UNSPECIFIED Chief Editor Syed Abu Bakar, Syed Alwi UNSPECIFIED Editor Omar, Aznan UNSPECIFIED Designer Amir, Nur Muhammad Amin Hashim UNSPECIFIED Team Member Zat Azeni, Afina Zalifah UNSPECIFIED |
Subjects: | R Medicine > RE Ophthalmology > Examination. Diagnosis > Other special > Photography T Technology > TR Photography T Technology > TR Photography > Applied photography |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Perak > Seri Iskandar Campus |
Volume: | 2 |
Page Range: | pp. 111-116 |
Keywords: | Fotografi, Periklanan, Fotografi Produk, Promosi |
Date: | 1 March 2022 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/58588 |