Kajian kepuasan pelanggan terhadap mutu perkhidmatan di Perpustakaan AI-Bukhari UiTM Pahang / Mohd Faizal Azrul Azwan Muhamed @ Che Harun, Mohd Samsuri Ghazali and Normilia Abdul Wahid

Muhamed @ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan and Ghazali, Mohd Samsuri and Wahid, Normilia Abdul (2014) Kajian kepuasan pelanggan terhadap mutu perkhidmatan di Perpustakaan AI-Bukhari UiTM Pahang / Mohd Faizal Azrul Azwan Muhamed @ Che Harun, Mohd Samsuri Ghazali and Normilia Abdul Wahid. In: Prosiding KONAKA Konferensi Akademik 2014, 28 Oktober 2014, UiTM PAHANG.

Abstract

Perpustakaan mempunyai peranan dan memberi sumbangan yang penting di dalam mewujudkan masyarakat berilmu. Apatah lagi peranan perpustakaan di dalam universiti amat memberi manfaat kepada penggunanya terutama pelajar dan juga para pensyarah untuk memperolehi sesuatu maklumat yang terkini dan lebih kompleks. Oleh itu sesebuah perpustakaan mestilah menyediakan mutu perkhidmatan yang terbaik disamping bahan rujukan yang bersesuaian dengan kehendak penggunanya. Dalam pada itu, persekitaran perpustakaan juga perlu dititik beratkan kerana ia mempengaruhi pengguna untuk mengunjungi perpustakaan . Kajian ini dibuat bagi mengkaji tahap kepuasan pelanggan terhadap mutu perkhidmatan yang disediakan di Perpustakaan Al- Bukhari Universiti Teknologi MARA (UiTM) Pahang. Responden bagi kajian ini adalah para pelanggan Perpustakaan AI-Bukhari yang terdiri daripada pelajar Universiti Teknologi MARA Pahang. Kajian ini melihat tahap kepuasan pelanggan dari sudut layanan, masa, perkhidmatan, kemudahan dan bahan yang disediakan kepada para pelanggan.

Metadata

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Muhamed @ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan
faizalazrul@pahang.uitm.edu.my
Ghazali, Mohd Samsuri
msamsuri@pahang.uitm.edu.my
Wahid, Normilia Abdul
normilia@pahang.uitm.edu.my
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Research
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Institutions of higher education
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus
Event Title: Prosiding KONAKA Konferensi Akademik 2014
Event Dates: 28 Oktober 2014
Page Range: pp. 1-8
Keywords: Layanan, Masa, Perkhidmatan, Pelanggan, Perpustakaan
Date: 2014
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/58197
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 58197.PDF] Text
58197.PDF

Download (3MB)

ID Number

58197

Indexing

Statistic

Statistic details