Abstract
Sasaran kualiti bagi penulisan dan penerbitan telah ditetapkan pada nisbah satu penulisan satu pensyarah setiap tahun bagi semua pensyarah di UiTM Pahang. Petunjuk Prestasi Utama (Key Performance Indicator - KPI) penulisan bagi setiap pensyarah juga telah dinyatakan dengan jelas dalam Sasaran Kerja Tahunan iaitu satu penulisan sepanjang tempoh satu tahun yang dinilai. Namun begitu, analisa bagi hasil penulisan pensyarah di UiTM Pahang menunjukkan bahawa sasaran ini masih belum tercapai sejak ianya ditetapkan pada tahun 2005. Kertas kerja ini membincangkan strategi yang boleh diatur di peringkat pengurusan UiTM Pahang dan juga individu dalam usaha mencapai objektif dalam penulisan dan penerbitan seterusnya membolehkan objektif kualiti kampus tercapai secara keseluruhan.
Metadata
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Ariffin, Kamisah kamisah@pahang.uitm.edu.my |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > Learning. Learning strategies L Education > LB Theory and practice of education > College and university teachers L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Research |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus |
Page Range: | pp. 13-21 |
Keywords: | Objektif kualiti, Penulisan dan penerbitan, Strategi pencapaian |
Date: | 2008 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/57522 |