Abstract
Subjek CHM510 (Kaedah Pemisahan Analitik) merupakan subjek yang terpenting dan dan ilmu berkaitan dengan subjek ini banyak diaplikasikan di agensi-agensi sains kerajaan, di sektor swasta serta sektor kerajaan. Namun begitu kaedah pengajaran subjek ini didapati tidak seiring dengan kaedah yang terkini. Untuk itu satu kajian telah dilakukan untuk menilai tahap penerimaan serta pengajaran yang boleh diterima oleh para pelajar yang mengambil kod ini. Senarai 128 orang pelajar telah menjalani kajian secara soal selidik ini di 4 buah kampus iaitu UiTM Kampus Selangor, UiTM Negeri Sembilan Kampus Kuala Pilah, UiTM Cawangan Perlis dan UiTM Cawangan Pahang Kampus Jengka. Secara amya, pelajar perlu ditukar corak pengajaran dari pengajaran berlandaskan penulisan teks kepada pengajaran yang lebih banyak berbentuk gambar atau visual.
Metadata
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Sheikh Mohd Ghazali, Sheikh Ahmad Izaddin sheikhahmadizaddin@uitm.edu.my Dzulkifli, Nur Nadia nurnadia@uitm.edu.my Ahmad, Nor Monica normonica@uitm.edu.my Mohamed Sapari, Jamil jamil@uitm.edu.my Mohamed, Ahmad Husaini ahmadhusaini@uitm.edu.my Che Awang, Nurul Nadthira Nurulnadthira123@gmail.com |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > Learning. Learning strategies L Education > LB Theory and practice of education > Learning ability L Education > LB Theory and practice of education > Educational evaluation |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Kedah > Sg Petani Campus |
Journal or Publication Title: | International Exhibition & Symposium on Productivity, Innovation, Knowledge, Education & Design (i-SPiKe 2021) |
Event Title: | International Exhibition & Symposium on Productivity, Innovation, Knowledge, Education & Design (i-SPiKe 2021) |
Page Range: | pp. 343-347 |
Keywords: | Analitikal, statistik diskriptif, kromatografi gas, kromatografi cecair |
Date: | 2021 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/56670 |