Mohamad, Daud
(2003)
Tinjauan masalah pemahaman asas persamaan pembeza di kalangan pelajar kejuruteraan - Satu kajian kes / Daud Mohamad.
Gading Jurnal Akademik, 1,2 (8).
pp. 65-70.
ISSN 0128-5599
Abstract
Satu tinjauan dijalankan kepada sekumpulan 102 orang pelajar diploma kejuruteraan
elektrikal untuk melihat bentuk masalah yang wujud yang menyebabkan pencapaian
mereka di dalam topik persamaan pembeza tidak memuaskan. Daripada tinjauan
didapati bahawa terdapat tiga bentuk masalah yang wujud iaitu yang pertama,
kurang penguasaan di dalam konsep pembezaan, yang kedua, pemahaman konsep
kamiran yang longgar dan yang ketiga, kurang kemahiran dalam memudah
ungkapan aljabar dalam penyelesaian matematik
Metadata
Item Type: | Article |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Mohamad, Daud daud@tmsk.uitm.edu.my |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > Performance. Competence. Academic achievement L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education L Education > LB Theory and practice of education > Educational evaluation |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus |
Journal or Publication Title: | Gading Jurnal Akademik |
UiTM Journal Collections: | Others > GADING |
ISSN: | 0128-5599 |
Volume: | 1,2 |
Number: | 8 |
Page Range: | pp. 65-70 |
Keywords: | Masalah, Pencapaian, Kurang penguasaan, Kurang kemahiran |
Date: | January 2003 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/36986 |