Strategi pemasaran Astro Shaw terhadap filem Ola Bola (2016) / Mohamad Iqbal Shaari

Shaari, Mohamad Iqbal (2017) Strategi pemasaran Astro Shaw terhadap filem Ola Bola (2016) / Mohamad Iqbal Shaari. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Kajian ini menerangkan tentang bidang pemasaran dalam skop kerja yang meliputi strategi pemasaran dalam sesebuah produk terutamanya dalam penghasilan produk filem. Hal ini kerana sejak akhir-akhir ini filem tempatan dikatakan kurang mendapat sambutan dalam kalangan masyarakat setempat di Malaysia. Penggemar filem acap kali lebih mengagumi dan gemar filem antarabangsa terutamanya filem dari Hollywood kerana bagi mereka filem tersebut berjaya dari pelbagai aspek untuk menambat hati dengan startegi promosi dan tayangan trailer yang mengujakan. Melalui kajian ini, penulis dapat mengenalpasti objektif yang perlukan dihasilkan bagi melengkapkan kerja mengikut prosedur yang telah ditetapkan. Melalui syarikat Astro dan anak syarikatnya iaitu Astro Shaw, penggemarkan filem dapat menyimpulkan bahawa strategi pemasaran yang digunapakai telah berjaya mengangkat martabat filem tempatan seperti Ola Bola (2016), Polis Evo (2015) dan sebagainya.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Shaari, Mohamad Iqbal
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce
H Social Sciences > HF Commerce > Marketing
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Selangor > Puncak Perdana Campus > Faculty of Film, Theatre and Animation
Programme: Pengurusan Industri Kreatif (FF226)
Keywords: Perkembangan, Belanjawan, strategi pemasaran
Date: March 2017
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/31209
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of PPb_MOHAMAD IQBAL SHAARI FF B 17_5.pdf] Text
PPb_MOHAMAD IQBAL SHAARI FF B 17_5.pdf

Download (138kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:

ID Number

31209

Indexing

Statistic

Statistic details