Abstract
Kajian ini menerangkan tentang bidang pemasaran dalam skop kerja yang meliputi strategi pemasaran dalam sesebuah produk terutamanya dalam penghasilan produk filem. Hal ini kerana sejak akhir-akhir ini filem tempatan dikatakan kurang mendapat sambutan dalam kalangan masyarakat setempat di Malaysia. Penggemar filem acap kali lebih mengagumi dan gemar filem antarabangsa terutamanya filem dari Hollywood kerana bagi mereka filem tersebut berjaya dari pelbagai aspek untuk menambat hati dengan startegi promosi dan tayangan trailer yang mengujakan. Melalui kajian ini, penulis dapat mengenalpasti objektif yang perlukan dihasilkan bagi melengkapkan kerja mengikut prosedur yang telah ditetapkan. Melalui syarikat Astro dan anak syarikatnya iaitu Astro Shaw, penggemarkan filem dapat menyimpulkan bahawa strategi pemasaran yang digunapakai telah berjaya mengangkat martabat filem tempatan seperti Ola Bola (2016), Polis Evo (2015) dan sebagainya.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Shaari, Mohamad Iqbal UNSPECIFIED |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce H Social Sciences > HF Commerce > Marketing |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Selangor > Puncak Perdana Campus > Faculty of Film, Theatre and Animation |
Programme: | Pengurusan Industri Kreatif (FF226) |
Keywords: | Perkembangan, Belanjawan, strategi pemasaran |
Date: | March 2017 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/31209 |
Download
PPb_MOHAMAD IQBAL SHAARI FF B 17_5.pdf
Download (138kB)