Sulaiman, Remi Azruddin (2003) Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (Kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman. Degree thesis, Universiti Teknologi MARA.
Abstract
Ruang pembelajaran merupakan ruang di mana penghuninya atau penggunanya melakukan aktiviti yang berkaitan dengan pelajaran dan pembelajaran. Aktiviti yang biasanya dilakukan di dalam ruang ini ialah mendengar syarahan dari pensyarah, melakukan kerja-kerja makmal atau studio, menelaah pelajaran dan sebagainya. Kesemua aktiviti yang dilakukan ini memerlukan keselesaan bagi mencapai matlamat setiap aktiviti tersebut. Rekabentuk fizikal ruang pembelajaran yang baik akan memberi atau menolong para pengguna mencapai matlamat yang telah disebutkan. Penggunaan bahan binaan bagi sesebuah bangunan atau ruang pembelajaran juga memerlukan justifikasi yang betul. Penggunaan bahan yang sesuai akan memperkuatkan lagi fungsi rekabentuk fizikal ruang di dalam bangunan tersebut dan ia akan mencapai matlamat penggunaan bangunan tersebut
Metadata
Item Type: | Thesis (Degree) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Sulaiman, Remi Azruddin UNSPECIFIED |
Subjects: | N Fine Arts > NA Architecture > Details and decoration N Fine Arts > NK Decorative arts > Interior decoration. House decoration |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Architecture, Planning and Surveying |
Keywords: | Rekabentuk Fizikal,Pembelajaran,Persekitaran |
Date: | 2003 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448 |
Download
![[thumbnail of TD_REMI AZRUDDIN SULAIMAN AP 02_5.pdf]](https://ir.uitm.edu.my/style/images/fileicons/text.png)
TD_REMI AZRUDDIN SULAIMAN AP 02_5.pdf
Download (525kB)
Fulltext
ID Number
26448
Indexing

