Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman

Sulaiman, Remi Azruddin (2003) Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman. Degree thesis, Universiti Teknologi MARA (UiTM).

Abstract

Ruang pembelajaran merupakan ruang di mana penghuninya atau penggunanya melakukan aktiviti yang berkaitan dengan pelajaran dan pembelajaran. Aktiviti yang biasanya dilakukan di dalam ruang ini ialah mendengar syarahan dari pensyarah, melakukan kerja-kerja makmal atau studio, menelaah pelajaran dan sebagainya. Kesemua aktiviti yang dilakukan ini memerlukan keselesaan bagi mencapai matlamat setiap aktiviti tersebut. Rekabentuk fizikal ruang pembelajaran yang baik akan memberi atau menolong para pengguna mencapai matlamat yang telah disebutkan. Penggunaan bahan binaan bagi sesebuah bangunan atau ruang pembelajaran juga memerlukan justifikasi yang betul. Penggunaan bahan yang sesuai akan memperkuatkan lagi fungsi rekabentuk fizikal ruang di dalam bangunan tersebut dan ia akan mencapai matlamat penggunaan bangunan tersebut

Metadata

Item Type: Thesis (Degree)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Sulaiman, Remi Azruddin
2000617598
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Thesis advisor
Wan Mohd., Wan Zulkifali
UNSPECIFIED
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture > Details and decoration
N Fine Arts > NK Decorative arts > Interior decoration. House decoration
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Architecture, Planning and Surveying
Programme: Ijazah Sarjana Muda Ukur Bangunan (Kepujian)
Keywords: Rekabentuk fizikal, pembelajaran, persekitaran
Date: 2003
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 26448.pdf] Text
26448.pdf

Download (121kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

26448

Indexing

Statistic

Statistic details