Cadangan merekabentuk Pusat Seni Kreatif Kanak-Kanak Art Attack di Taman The Teng Seng, 31400 Ipoh , Perak Darul Ridzuan / Noradila Anura

Anura, Noradila (2006) Cadangan merekabentuk Pusat Seni Kreatif Kanak-Kanak Art Attack di Taman The Teng Seng, 31400 Ipoh , Perak Darul Ridzuan / Noradila Anura. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Pembentukan sebuah rekabentuk adalah berdasarkan apa yang dilihat, apa yang dikaji serta penelitian tajam bagi menghasilkan suatu rekabentuk yang berjaya. la haruslah dilihat dari pelbagai aspek samada aspek luaran ataupun dalaman. Penggunaan elemen-elemen yang sesuai amat penting dalam penghasilan sesuatu projek bagi mendapatkan ketepatan konsep yang ingin ditonjolkan. Ini adalah kerana dengan menggunakan cara ini, sesebuah rekabentuk itu dapat dihasilkan dengan kesempurnaan yang optima. Pusat seni kreatif kanak-kanak ini ditubuhkan sebagai salah satu badan yang menyokong serta merupakan satu usaha mempelbagaikan cabang pendidikan di Malaysia setaraf pendidikan kanak-kanak dinegara luar . Oleh itu, rekabentuknya haruslah menyentuh pada praktikaliti, nilai-nilai estatik dan bersifat universal. Dengan adanya Pusat seni kreatif kanak-kanak ini bukan sahaja dapat menarik minat peminat seni kreatif dari semua peringkat umur dan bangsa, malah ianya juga boleh menjadi salah satu aktiviti riadah dan aktiviti social yang sihat untuk kanak-kanak.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Anura, Noradila
UNSPECIFIED
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture > Architectural drawing and design
N Fine Arts > NK Decorative arts > Interior decoration. House decoration
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Architecture, Planning and Surveying
Keywords: Pusat Seni Kreatif Kanak-Kanak Art Attack; The Teng Seng, Ipoh , Perak Darul Ridzuan
Date: 2006
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26386
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of PPd_NORADILA ANURA AP 06_5.pdf] Text
PPd_NORADILA ANURA AP 06_5.pdf

Download (351kB)

Fulltext

Fulltext is available at:

ID Number

26386

Indexing

|

Statistic

Statistic details