Abstract
Kajian ini mengenai strategi pemasaran yang dilakukan oleh Hatta Dolmat untuk memasarkan rekaanya. Hatta Dolmat merupakan seorang pereka fesyen di Malaysia yang kreatif dan berbakat. Hatta Dolmat kreatif dalam memberi sentuhan artistik untuk setiap rekaanya. Bagi menjaga kestabilan karier nya sebagai seorang pereka fesyen, beliau mengaplikasikan strategi pemasaran untuk memasarkan produk rekaanya. Kajian ini akan memberi fokus kepada strategi pemasaran Hatta Dolmat untuk mencari jawapan kepada penyataan masalah iaitu kemahiran dalam mereka fesyen tidak mencukupi untuk menjamin kestabilan perniagaan. Oleh itu, satu kajian berbentuk kualitatif telah diadakan. Objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti kaedah pemasaran dan meneliti setiap strategi yang digunakan oleh Hatta Dolmat untuk memasarkan produk rekaaannya dan mengkaji penggunaan selebriti sebagai satu strategi Hatta Dolmat untuk memasarkan produk rekaannya. Dapatan kajian mendapati dengan Hatta Dolmat menggunakan strategi pemasaran yang unik dan berkesan serta bersetuju bahawa selebriti amat membantu beliau dalam mempromosikan rekaan yang dihasilkan.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Kamarulzaman, Nurul Jannah UNSPECIFIED |
Subjects: | N Fine Arts > NK Decorative arts > Other arts and art industries > Costume T Technology > TT Handicrafts Arts and crafts > Clothing manufacture > Dressmaking and women's tailoring. Fashion > Art of dress. Theory. Aesthetics. Costume design > Malaysia |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Film, Theatre and Animation |
Keywords: | Strategi pemasaran; Hatta Dolmat; Pereka fesyen; Malaysia |
Date: | 2015 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15945 |
Download
PPb_NURUL JANNAH KAMARULZAMAN FF 15_5.pdf
Download (125kB)