Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar

Jaafar, Mohd Shahrul Nizam (2015) Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar. [Student Project] (Unpublished)

Download

[thumbnail of PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf] Text
PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf

Download (156kB)

Abstract

Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji trailer filem sebagai medium publisiti dalam mempromosikan filem. Skop kajian ini tertumpu pada trailer filem Polis Evo (2015). Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen-elemen pemujukan yang paling penting dalam trailer filem bagi merangsang penonton untuk menonton
filem itu. Berdasarkan kajian literatur, terutamanya dari teori-teori dan kajian lepas, pendekatan kaedah kualitatif digunakan semasa menjalankan penyelidikan ini. Kajian ini mencadangkan bahawa penggunaan elemen-elemen pujukan dalam trailer filem bagi menjadikan proses mempromosikan filem mampu merangsang penonton menonton filem yang dipromosikan.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email
Jaafar, Mohd Shahrul Nizam
UNSPECIFIED
Subjects: P Language and Literature > PN Literature (General) > Motion pictures > General special. Including criticism, aesthetics, etc. Film genres. Semiotics. Illusion in motion pictures
P Language and Literature > PN Literature (General) > Motion pictures > Production and direction > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Film, Theatre and Animation
Item ID: 15934
Uncontrolled Keywords: Trailer filem; Medium publisiti; Pemasaran; Trailer filem Polis Evo
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15934

Fulltext

Fulltext is available at:
  • UNSPECIFIED
  • ID Number

    15934

    Indexing


    View in Google Scholar

    Edit Item
    Edit Item