Kajian tentang kepentingan pemasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) / Shahrom Mat Noh

Mat Noh, Shahrom (2001) Kajian tentang kepentingan pemasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) / Shahrom Mat Noh. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Kajian mengenai pamasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia, di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) dilakukan untuk mengetahui kepentingan pemasaran perlu dijalankan untuk mengetahui kepentingan aktiviti - aktiviti pemasaran dijalankan adalah berkesan dalam memperkenalkan perkhidmatan yang ditawarkan dan disediakan kepada pengguna supaya dapat memenuhi keperluan serta memberi kepuasan kepada para pengguna. Di samping itu, penyelidikan ini juga untuk mengetahui perkhidmatan yang sering digunakan dan bentuk - bentuk promosi yang sesuai dijalankan serta kepekaan para pengguna ke atas aktiviti - aktiviti pemasaran yang dijalankan. Penyelidikan ini melibatkan 81 orang responden yang terdiri daripada para ahli PPAK yang menggunakan perkhidmatan Bahagian Multimedia. Secara keseluruhan didapati bahawa sesetengah bentuk promosi dan aktiviti - aktiviti pemasaran sahaja yang berjaya menarik perhatian pengguna. Penyelidik mencadangkan supaya penyelidikan susulan dapat dibuat memandangkan penyelidikan dalam bidang ini serta yang berkaitan kurang dijalankan.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Mat Noh, Shahrom
UNSPECIFIED
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Library Science. Information Science > Library information networks
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Public libraries
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Information Management
Keywords: Pemasaran perkhidmatan; Bahagian Multimedia; Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah
Date: 2001
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15784
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of PPb_SHAHROM MAT NOH IM 01_5.pdf] Text
PPb_SHAHROM MAT NOH IM 01_5.pdf

Download (4MB)

Fulltext

Fulltext is available at:

ID Number

15784

Indexing

|

Statistic

Statistic details