Abstract
Kajian mengenai pamasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia, di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) dilakukan untuk mengetahui kepentingan pemasaran perlu dijalankan untuk mengetahui kepentingan aktiviti - aktiviti pemasaran dijalankan adalah berkesan dalam memperkenalkan perkhidmatan yang ditawarkan dan disediakan kepada pengguna supaya dapat memenuhi keperluan serta memberi kepuasan kepada para pengguna. Di samping itu, penyelidikan ini juga untuk mengetahui perkhidmatan yang sering digunakan dan bentuk - bentuk promosi yang sesuai dijalankan serta kepekaan para pengguna ke atas aktiviti - aktiviti pemasaran yang dijalankan. Penyelidikan ini melibatkan 81 orang responden yang terdiri daripada para ahli PPAK yang menggunakan perkhidmatan Bahagian Multimedia. Secara keseluruhan didapati bahawa sesetengah bentuk promosi dan aktiviti - aktiviti pemasaran sahaja yang berjaya menarik perhatian pengguna. Penyelidik mencadangkan supaya penyelidikan susulan dapat dibuat memandangkan penyelidikan dalam bidang ini serta yang berkaitan kurang dijalankan.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Mat Noh, Shahrom UNSPECIFIED |
Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Library Science. Information Science > Library information networks Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Public libraries |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Information Management |
Keywords: | Pemasaran perkhidmatan; Bahagian Multimedia; Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah |
Date: | 2001 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15784 |
Download
PPb_SHAHROM MAT NOH IM 01_5.pdf
Download (4MB)