Minda Kaunseling : Bil. 3 Mac 2016 : Cara gaya pembelajaran dan kaitannya dengan pencapaian akademik / Hjh Siti Aluyah Mohd Ali

Mohd Ali, Siti Aluyah (2016) Minda Kaunseling : Bil. 3 Mac 2016 : Cara gaya pembelajaran dan kaitannya dengan pencapaian akademik / Hjh Siti Aluyah Mohd Ali. Minda Kaunseling (3). pp. 1-2. (Submitted)

Abstract

Setiap pelajar di Universiti pasti ingin mencapai kecemerlangan akademik. Pencapaian akademik yang baik turut juga diinginkan oleh ibubapa
dan pensyarah yang mendidik mereka. Terdapat berbagai faktor yang menyumbang kepada pencapaian akademik pelajar. Antara faktorfaktor
yang telah dikenalpasti ialah sikap, kedudukan sosio-ekonomi, kelengkapan kemudahan belajar, tabiat, motivasi pelajar, keadaan
persekitaran, kualiti pengajaran serta faktor kecerdasan. Bass dan Greary (1996) menyatakan salah satu cara menentukan prestasi atau
kecekapan seseorang individu menguasai atau mempelajari ilmu adalah dengan mengenalpasti cara gaya pembelajarannya.

Metadata

Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of AJ_MINDA KAUNSELING BIL 3 MAC 16.pdf] Text
AJ_MINDA KAUNSELING BIL 3 MAC 16.pdf

Download (2MB)

ID Number

14614

Indexing

Statistic

Statistic details