Mohd Ali, Siti Aluyah
(2016)
Minda Kaunseling : Bil. 3 Mac 2016 : Cara gaya pembelajaran dan kaitannya dengan pencapaian akademik / Hjh Siti Aluyah Mohd Ali.
Minda Kaunseling (3).
pp. 1-2.
(Submitted)
Abstract
Setiap pelajar di Universiti pasti ingin mencapai kecemerlangan akademik. Pencapaian akademik yang baik turut juga diinginkan oleh ibubapa
dan pensyarah yang mendidik mereka. Terdapat berbagai faktor yang menyumbang kepada pencapaian akademik pelajar. Antara faktorfaktor
yang telah dikenalpasti ialah sikap, kedudukan sosio-ekonomi, kelengkapan kemudahan belajar, tabiat, motivasi pelajar, keadaan
persekitaran, kualiti pengajaran serta faktor kecerdasan. Bass dan Greary (1996) menyatakan salah satu cara menentukan prestasi atau
kecekapan seseorang individu menguasai atau mempelajari ilmu adalah dengan mengenalpasti cara gaya pembelajarannya.
Metadata
Item Type: | Article |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Mohd Ali, Siti Aluyah UNSPECIFIED |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > Learning. Learning strategies > Malaysia L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Student affairs services. Student personnel administration > Student guidance and counseling L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Student Affairs Department > Career and Counseling Center |
Journal or Publication Title: | Minda Kaunseling |
Number: | 3 |
Page Range: | pp. 1-2 |
Keywords: | Pembelajaran, akademik, kaunseling, ekspo, UiTM |
Date: | 2016 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14614 |
Download
Text
AJ_MINDA KAUNSELING BIL 3 MAC 16.pdf
Download (2MB)
AJ_MINDA KAUNSELING BIL 3 MAC 16.pdf
Download (2MB)