Program perkongsian formula hidup berjaya di sudut AZKA@LCE UiTM Cawangan Terengganu Kampus Dungun

Perpustakaan Tun Abdul Razak, Bahagian Korporat dan Kolaborasi (2025) Program perkongsian formula hidup berjaya di sudut AZKA@LCE UiTM Cawangan Terengganu Kampus Dungun. Bulletin. Perpustakaan Tun Abdul Razak, Shah Alam.

Abstract

Perkongsian ini bermula dengan pengenalan diri beliau yang bermula dari bawah sebelum terlibat dalam bidang perakauanan atau pengurusan kewangan. Beliau memberi penerangan mengenai cara perancangan kewangan dengan lebih mudah tetapi mendapat faedah yang berpanjangan. Selain itu, pelbagai teknik turut dikongsi cara perbelanjaan yang betul tanpa membuat pembaziran perbelanjaan tanpa sedar. Ia juga menerangkan bahawa perbelanjaan perlulah seimbang dengan kewangan dimana perbelanjaan seharusnya tidak melebihi pendapatan. Program ini turut menjemput sekolah-sekolah sekitar Kuala Terengganu antaranya Sekolah Menengah Kebangsaan Chendering, Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Negara, Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Mansor, Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Sulaiman, Sekolah Menengah Kebangsaan Megat Panji Alam dan Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Payong.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Perpustakaan Tun Abdul Razak, Bahagian Korporat dan Kolaborasi
korporatptar@uitm.edu.my
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Z Book (General). Writing. Paleography. Book industries and trade. Libraries. Bibliography > Libraries > Collections
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Libraries. Bibliography > The collections. The books
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR)
Journal or Publication Title: IQRA': Buletin Perpustakaan Tun Abdul Razak
ISSN: 2735-1920
Keywords: PTAR, IQRA, Buletin, Program perkongsian formula hidup berjaya.
Date: May 2025
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/127646
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 127646.pdf] Text
127646.pdf

Download (3MB)

ID Number

127646

Indexing

Statistic

Statistic details