Menyingkap perjalanan keilmuan sebuah dedikasi tanpa noktah

Tumiran @ Kamal Nasser, Siti Dalina (2025) Menyingkap perjalanan keilmuan sebuah dedikasi tanpa noktah. Accounting Inkwell Quarterly, 1 (1): 6. pp. 20-21. ISSN 3030-5098

Official URL: https://sites.google.com/view/aiqac/home

Abstract

Seorang insan yang telah mencurahkan ilmu dan dedikasi selama lebih daripada dua dekad di UiTM, seorang pendidik yang penuh keikhlasan dan kesabaran. Itulah gambaran ringkas tentang Dr. Ruslaina Hj Yusoff. Lahir sebagai anak kelima daripada enam beradik dan kini merupakan ibu kepada dua cahaya mata, beliau bukan sekadar seorang pensyarah, tetapi juga dianggap sebagai mentor, dan idola kepada ramai pelajar serta rakan sejawat. Dengan pengalaman 27 tahun berkhidmat di UiTM, beliau telah menjadi sebahagian daripada perjalanan institusi ini. Pengalaman menyaksikan pelbagai perubahan dalam dunia akademik membolehkan beliau membimbing generasi pelapis dalam variasi bidang perakaunan terutama bidang Financial Accounting, Reporting, dan Corporate Governance. Pendidikan adalah pintu yang membuka peluang, dan Dr. Ruslaina telah menempuh perjalanan intelektual yang membanggakan. Beliau melengkapkan Diploma, Ijazah Sarjana Muda, Ijazah Sarjana, dan akhirnya Ijazah Kedoktoran di dalam bidang perakaunan. Itulah bukti kegigihan serta semangatnya untuk terus menimba ilmu dan memberi manfaat kepada orang lain.

Metadata

Item Type: Article
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Tumiran @ Kamal Nasser, Siti Dalina
sitidalina@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Accounting. Bookkeeping > Auditing. Auditors
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Faculty. Teaching personnel
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Kelantan > Machang Campus > Faculty of Accountancy
Journal or Publication Title: Accounting Inkwell Quarterly
ISSN: 3030-5098
Volume: 1
Number: 1
Page Range: pp. 20-21
Related URLs:
Keywords: Accountants, Educators, Women educators
Date: 8 April 2025
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/124365
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 124365.pdf] Text
124365.pdf

Download (3MB)

ID Number

124365

Indexing

Statistic

Statistic details