Program Digital Marketing Empowerment (DiME) 2024

Zainal Ariffin, Muhaniza and Abdul Rahman, Samsuria (2024) Program Digital Marketing Empowerment (DiME) 2024. Accounting Inkwell Quarterly, 3 (1): 12. pp. 33-34. ISSN 3030-5098

Abstract

Digital Marketing Empowerment Programme (DiME 2024) merupakan inisiatif kerjasama di antara Unit Penyelarasan Pelaksanaan, Jabatan Perdana Menteri (ICU JPM) Negeri Kelantan dan Unit MASMED UiTM Cawangan Kelantan. Ia merupakan kesinambungan bagi Kajian Penjanaan Pendapatan di Kalangan Peserta Miskin Tegar Negeri Kelantan di mana enam (6) siri jelajah telah dijalankan untuk usahawan-usahawan kecil dan miskin dari jajahan Kota Bharu, Bachok, Tanah Merah, Gua Musang, Tumpat dan Jeli. Fasilitator yang dilantik untuk program ini adalah terdiri daripada pensyarah pensyarah UiTM Cawangan Kelantan dengan latar belakang yang pelbagai, bagi memastikan peserta mendapat bimbingan menyeluruh dan pelbagai perspektif mengenai pemasaran digital, termasuk kemahiran teknikal, strategi pemasaran, dan pengurusan perniagaan. Antara modul yang diajar ialah pengetahuan asas tentang pemasaran sifar, pengurusan kewangan dan perakaunan, cara membina kandungan dan copywriting yang berkesan serta mengendalikan LIVE di Tiktok. Dua (2) pensyarah Fakulti Perakaunan UiTM Cawangan Kelantan iaitu Puan Muhaniza Zainal Ariffin dan Puan Samsuria Abdul diberikan Rahman telah amanah untuk menyampaikan Modul Perakaunan dan Kewangan.

Metadata

Item Type: Article
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Zainal Ariffin, Muhaniza
muhaniza@uitm.edu.my
Abdul Rahman, Samsuria
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > HC Economic History and Conditions > Environmental policy and economic development. Sustainable development. Environmental management
H Social Sciences > HG Finance > Financial management. Business finance. Corporation finance
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Kelantan > Machang Campus > Faculty of Accountancy
Journal or Publication Title: Accounting Inkwell Quarterly
ISSN: 3030-5098
Volume: 3
Number: 1
Page Range: pp. 33-34
Related URLs:
Keywords: Digital marketing, Entrepreneurship, Small business
Date: 30 September 2024
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/124045
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 124045.pdf] Text
124045.pdf

Download (393kB)

ID Number

124045

Indexing

Statistic

Statistic details