Abstract
Komunikasi rasmi dalam organisasi merangkumi pelbagai medium seperti surat rasmi, memo, dan e-mel. Surat rasmi berfungsi sebagai dokumen penting dalam penyampaian maklumat, arahan, dan keputusan secara formal antara pejabat atau kepada orang awam. Ia perlu mematuhi format dan garis panduan yang ditetapkan dalam pengurusan rekod sektor awam. Memo pula digunakan secara dalaman dalam organisasi bagi tujuan penyampaian maklumat secara ringkas dan tepat. Ia membantu dalam merekodkan peristiwa serta menyebarkan maklumat dengan cepat. E-mel, sebagai kaedah komunikasi elektronik, memudahkan penghantaran mesej dari satu komputer ke komputer lain secara pantas. Ketiga-tiga medium ini penting dalam memastikan kelancaran komunikasi dan dokumentasi rasmi dalam sesebuah organisasi.
Metadata
| Item Type: | Conference or Workshop Item (Keynote) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. PTAR Cawangan Negeri Sembilan, Unit Arkib Cawangan UNSPECIFIED |
| Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > Management. Industrial Management > Communication in management. Communication in organizations. Communication of information Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Information organization |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan |
| Event Title: | Taklimat Surat, Memo & E-mel Rasmi UiTM Cawangan Negeri Sembilan |
| Keywords: | Komunikasi, surat rasmi, memo rasmi, e-mail rasmi, UiTM |
| Date: | 2025 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/122472 |
