Pembudayaan keusahawanan di kalangan mahasiswa: usahawan IceLy, alumni UiTMT

Mohamad, Zuraida and Abd Ghani, Roseziahazni and Abu Samah, A’tiqah Rashidah and Mohd Kassim, Nor Akila and Che Ngah, Haslina (2022) Pembudayaan keusahawanan di kalangan mahasiswa: usahawan IceLy, alumni UiTMT. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Sistem pengajaran dan pembelajaran di UiTM sentiasa menggalakkan pelajar untuk terlibat dengan penjanaan melalui pelbagai program keusahawanan samada melalui subjek pembelajaran atau melalui kelab-kelab pelajar. Malaysian Academy of SME & Entrepreneurship Development (MASMED) UiTM Terengganu sendiri mempunyai dana dan membuka ruang kepada pelajar menjalankan aktiviti perniagaan di dalam kampus. Selari dengan matlamat dan perancangan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) dalam konteks Institut Pengajian Pinggi (IPT), Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2015 – 2025 menekankan kepentingan untuk melahirkan graduan yang holistic dan mempunyai ciri-ciri keusahawanan yang seimbang dengan memiliki sikap berdaya saing dan berkaliber.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Mohamad, Zuraida
zurai5312@uitm.edu.my
Abd Ghani, Roseziahazni
UNSPECIFIED
Abu Samah, A’tiqah Rashidah
UNSPECIFIED
Mohd Kassim, Nor Akila
UNSPECIFIED
Che Ngah, Haslina
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Sistem pengajaran dan pembelajaran, Malaysian Academy of SME & Entrepreneurship Development (MASMED)
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121803
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121803.pdf] Text
121803.pdf

Download (4MB)

ID Number

121803

Indexing

Statistic

Statistic details