Pengurusan rekod pelanggan: keperluan atau bebanan?

Solat, Naliza (2022) Pengurusan rekod pelanggan: keperluan atau bebanan? Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Umumnya, kebanyakan usahawan mengetahui tentang kepentingan penyimpanan rekod tentang pelanggan mereka. Menurut Kamus Dewan, rekod adalah catatan yang dibuat untuk ingatan atau rujukan [1]. Ini bermaksud, rekod merupakan catatan yang mengandungi perincian-perincian penting. Antara maklumat penting yang biasanya direkodkan oleh pengendali perniagaan adalah seperti nama pelanggan, jantina, nombor telefon, emel dan alamat pelanggan.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Solat, Naliza
nalizas@uitm.edu.my
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Penyimpanan rekod, Pengkalan data
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121724
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121724.pdf] Text
121724.pdf

Download (755kB)

ID Number

121724

Indexing

Statistic

Statistic details