Strategi penetapan harga yang berkesan untuk perniagaan

Othman, Norfizah and Razi, Nini Suhana Mastini and Othman, Ahmad Marzuki Amiruddin and Mustafa Kamal, Musmailina and Abd Mansor, Nor Hafizah (2022) Strategi penetapan harga yang berkesan untuk perniagaan. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Perniagaan menawarkan produk atau perkhidmatan di dalam memenuhi keperluan serta citarasa pelanggan. Matlamat utama perniagaan adalah menawarkan produk/perkhidmatan yang menghasilkan keuntungan dinilai melalui hasil melebihi kos perniagaan. Kos merupakan jumlah wang yang dikeluarkan untuk menghasilkan sesuatu produk/perkhidmatan seperti kos input, proses dan output. Pengurusan kos adalah suatu proses di mana perusahaan menggunakan perakaunan kos bagi melaporkan dan mengawal kos, termasuk penetapan harga jualan.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Othman, Norfizah
UNSPECIFIED
Razi, Nini Suhana Mastini
UNSPECIFIED
Othman, Ahmad Marzuki Amiruddin
ahmad801@uitm.edu.my
Mustafa Kamal, Musmailina
UNSPECIFIED
Abd Mansor, Nor Hafizah
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Menawarkan produk, Perkhidmatan, Citarasa pelanggan
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121694
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121694.pdf] Text
121694.pdf

Download (618kB)

ID Number

121694

Indexing

Statistic

Statistic details